|
Dzīve starp interneta veikaliem |
|
|
Kurš maksās par salīdzini.lv pakalpojumiem? (49)11.02.2010 04:20, KasparsSaņēmu ziņu, ka populārais Latvijas cenu salīdzināšanas portāls Salidzini no š.g. 15. februāra ieviesīs maksu par “unikālām Latvijas lietotāja pārejām uz veikala preces apraksta lapu”. Veikaliem izsūtītais e-pasts vēsta, ka “Aprēķinot maksu par klikšķiem pēc šādas shēmas, maksimālā maks dienā sanāk 1.50Ls gadījumā ja ir bijuši 300 klikšķi un vairāk.” Protams, arī šis portāls, tāpat, kā visa interneta veikalu industrija izjūt krīzes radīto apgrozījuma kritumu, un viņa gadījumā reklāmas ieņēmumu kritumu, kuru īpašnieks vēlas kaut kā kompensēt. Aprakstīšu dažas savas domas šajā sakarā. Vai apmeklējumi vispār ir no Latvijas?Salidzini ir ieguvis labu pozīciju meklētājos, kas izmet viņus priekšā citiem cenu salīdzinātājiem un arī pašiem veikaliem, nevienam nav pieejama informācija cik no Salidzini apmeklētājiem patiesībā nāk no citām valstīm. Anglija un Īrija var būt labi klikšķi, kur mūsu “ārzemju” bāleliņi pērk kaut ko saviem radiniekiem Latvijā, bet kā paliek ar citām valstīm?! Uzticības problēmaNedaudz pameklējot googlē atklājas, piemēram, šāds raksts par to kā salīdzini.lv savā laikā ieguvis apmeklētāju skaitu, ko savulaik vajadzēja nokomunicēt reklāmdevējiem: Īpašnieks jau tas pats, un nekas netraucē klikšķināt uz nebēdu, kurš no maksājošajiem veikaliem tad ies (vai mācēs) pārbaudīt no kurām IP adresēm nāk klienti?! Vai pat vienkārši mākslīgi uzpūst klikšķu skaitu. Konkurence (arī TavaCena.LV)Konkurējošajiem servisiem (kas pašlaik jau ir kādi 8) būs grūti pārņemt Salidzini vietu, jo lielāko apmeklējumu viņi iegūst tieši no Google meklējumiem un tam, ka cilvēki zina Salidzini vārdu patiesībā nav īpaši liela nozīme. Google pozīcija ļoti lielā mērā ir atkarīga tieši no veikalu piespiedu kārtā ievietotajām saitēm uz Salidzini lapu (ja nebūs saite uz portālu – nebūsi viņu meklēšanas rezultātos). Ja šīs saites sāks pazust (kas labākajā gadījumā notiks ļoti kūtri, jo veikalu īpašnieki nenojauš par patieso iemeslu, kāpēc šīs saites tiek pieprasītas), tad mazināsies arī Salidzini pozīcija Google rezultātos. Ir arī interesanti uz kāda pamata prasot naudu no veikaliem Salidzini varēs turpināt pieprasīt saites uz savu servisu. Jebkurš veikals tās saites labāk redzētu ejam, nekā nākam. Un, jebkurā gadījumā, kas maksā, tam jāvar pasūtīt mūzika. Papildus tam portāls arī ir uzsācis, apšaubāmas likumības cīņu ar konkurentiem, kura ir sasummēta vienā teikumā viņu mājas lapā: “Netiks pievienoti veikali, kuri reklamē citas mums funkcionāli līdzīgas lapas.” Tātad, jebkura cita cenu salīdzināšanas servisa banera ievietošana veikala lapā tiks sodīta ar veikala izņemšanu no viņu meklēšanas indeksa. Nez kā gan šis ies kopā ar maksas klikšķiem. Un visu beidzot, es nezinu daudzus veikalus, kuru būtu gatavi maksāt 1,50 Ls dienā (+PVN) par Salidzini apmeklētājiem. Šādi veikali viennozīmīgi atradīsies, bet mazie veikali gan tie nebūs. Mazam veikalam jebkurš lats ir liela nauda. Bet iespējams es kļūdos, jo, piemēram, man ir grūti saprast kādēļ, lai super dārgais Xnet veikals būtu Salidzini apmeklētāko veikalu sarakstā. Kā tas ir iespējams?! Viņi netirgo nevienu tikai sev unikālu preci. Tā man ir mistika. Varbūt cilvēki vienkārši spaida uz visu pēc kārtas, lai apskatītos? Līdzīgi raksti: Tevi varētu interesēt:Šis raksts ir skatīts 3326 reizes Komentāri:Komentē:Atgriezties sākumlapā |
shis tas, 11.02.2010 @ 14:53
salidzini.lv kliki ir maaksliigi (dalja protams)
salidzini.lv, 11.02.2010 @ 15:38
Sveiks, Kaspar!
Varēji jau arī pieminēt, ka pirmie kliki ir bez maksas. Un tajos klikos ierakstās aptuveni puse veikalu. Kā arī neesi piemenējis galveno iemeslu šādas maksas ieviešanai – meklējumu rezultātu uzlabošana, lai atkristu visi tie veikali, kas cer uz brīvo reklāmu un izvieto 20 000 preces par lētākajām cenām un tās nemaz netirgo. Klikšķu statistiku arī varēs redzēt, un tad jau pats veikals varēs salīdziniāt ar sevis uzkrāto statistiku, lai pats arī novērtētu tās patiesumu. Turklāt skaitīsim tikai LV IP adreses.
Runājot par saitēm, noteikumi jau tiek pārrakstīti un, protams, logo uzturēšana vai neuzturēšana nebūs obligāts pasākums. Un google tiešām ved daudz apmeklētājus uz mūsu lapu, bet tā pat nav trešā daļa no dienas apmeklētājiem.
Un , pretēji mūsu konkurentiem, nav mums pilnīgi neviena mākslīga klikšķa.
Paldies par izrādīto interesi un iedziļināšanos!
Jānis, 11.02.2010 @ 16:01
Šēžu un skatos viena interneta veikala statistikas datus par pēdējo mēnesi, un mazliet pabakstot ar kalkulatoru nonāku pie secinājuma, ka salidzini.lv ir izvērties par būtiskāko revenue ģeneratoru .lv ekomercijas vidē. Pārējie salīdzinātori (kurpirkt, tavacena utt.) vispār nav jāņem vērā. Lai tik pat daudz pirkumus (nejaukt ar clickiem) saņemtu no reklāmas kādā lielajā portālā, šim eshopam nāktos šķirties no vismaz 1000 ls mēnesī. Pie tam šeit iet runa par veikalu kurš nebūt nav lēts, un kurš nav pat salīdzini.lv top divdesmitniekā.
Tā ka novēlu Didzim atrast pareizo ceļu, kā monetizēt savu lielisko projektu. Tāpat novēlu atrast iespēju atbrīvoties no negodprātīgajiem tirgotājiem, kuri dotajā brīdi nopietni apdraud šī resursa turpmāko nākotni, jo parādoties konkurējošam projektam ar korektiem datiem par preču pieejamību un cenu, salīdzini.lv strauji zaudēs savu popularitāti.
Kaspars, 11.02.2010 @ 17:37
Salidzini: Nu, Didzi, Tu jau nevari gaidīt, ka šajā vietā es Tevi sākšu reklamēt :D
Bet, man ir arī Tev labi vārdi. Pirmais, protams, ir Tavs entuziasms, kas mums pārejiem viennozīmīgi trūkst. Kaut vai sākot ar to kā palaidi savu lapu – visus pārejos tā laika spēlētājus atstājot ar nolaistām biksēm un ar tādu dzīves sparu turpināji rakstīt robotus veikaliem… viennozīmīgi iespaidīgi.
Uztaisīji savu reklāmas tīklu, kas mums visiem bija ienācis prātā, bet šaubos, ka tam ir kāda nozīme, tik pat labi varēji izmantot OpenX vai ko tādu, bet nu atkal – neizmērojams entuziasms kas pārvēršas darbā… visu cieņu.
Par funkcijām runājot kudos par LV valodas locīšanu. Par jauno kartes funkciju, es neesmu drošs, kaut kas tur trūkst. Un vēl jau arī tas, ka jebkurš no mums to var nokopēt 10 minūtēs – javascripts un google maps. ;)
Kaspars, 11.02.2010 @ 17:46
Nu, un Jānis, cik var saprast, ir Artis no kurpirkt.
Es nezinu neko par cenugida trafiku (kas laikam ir pēdējais vērā ņemamais spēlētājs uz šo brīdi), bet nu mums pārejiem 3 apmeklētāju skaits, ko sūtam uz veikaliem proporcionāli atbilst tam, ko redzam veicot primitīvu meklēšanu googlē ar site: keywordu
Tāds aptuveni ir arī veikalu trafika sadalījums uz šo brīdi, salīdzini ir ap 40-50%.
Rihards, 11.02.2010 @ 17:48
Es atbalstu Didzi! :)
Piemēram, gribēju nopirkt canon 40d. Apzvanīju 10 lētākos veikalus un neviens nevar piegādāt! Viens gan solīja, bet pagāja nedēļa un uzmeta vienalga!
ieviešot maksu par klikšķiem varbūt izņems ārā fake preces!
Kaspars, 11.02.2010 @ 17:51
Rihards: Tā jau ir demagoģija. Nevienā brīdī “fake preču izņemšana” neprasa maksas klikšķu ieviešanu, sorry. Redzam, ka veikals šmaucās – metam ārā.
Tas, ka veikalam stāv preces, kuras neeksistē – nu tā ir, un tos veikalus var noteikt pēc elementāras loģikas – veikalā ir vairāk kā 10,000 preču? Skaidrs, ka tur tiek rādītas arī tās, kas pašlaik nav pieejamas, un varbūt nav bijušas pieejamas pēdējo gadu. Ko tu tur izdarīsi? – Neko! Likt veikaliem mainīt savu sistēmu neviens nevarēs.
Daži no veikaliem ar kuriem runāju pat sāk apšaubīt vai ir vērts atrasties cenu meklētājā vispār, tai skaitā, Salidzini, pirms maksas ieviešanas, jo apgrozījuma jau vairs nav!
Rihards, 11.02.2010 @ 18:03
Kaspar nepacel balsi! :) Un paskaties skaodrojošā vārdnīcā, ko nozīmē vārds demagoģija pirms to lieto! :)
salidzini.lv, 11.02.2010 @ 18:21
Kaspar, eri.lv bija mana pirmā saskarsme ar interneta veikalu. Kā šodien vēl atceros kā es savu pirmo dvd playeri pirku :) ! Tāpēc arī nedomāju, ka pāris tūkstoši preču uzreiz nozīmē, ka veikals ir negodīgs: http://www.salidzini.lv/shop_profile.php?shop=eri.lv – 3900 preču. Kā jau lielākajai daļai veikaliem/celmlaužiem. Bet ik pa laikam uzrodas tādi, kuru ar savām 5000 precēm šmauc visus pēc kārtas solot mēneša laikā piegādāt. Un nav jau tāda kritērija, kas to veikalu ļautu izmest. Klienta sūdzība jau vien nederēs. Nāksies vien pašam kaut ko pirkt, lai pārliecinātos. Un tas jau ir nereāli. Bija viens šāds gadījums, kur pat vairumtirgotājs iesaistījās ar testa pirkumu, jo teica, ka veikalā preces ejot 5% zem pašizmaksas. Laikam ar to gribu teikt, ka neko prātīgāku par klikšķi uz preces nevar izdomāt, lai tas būtu vienlīdz godīgi pret visiem veikaliem, bet ierosinājumus vienmēr var sūtīt uz salidzini.lv epastu
Kaspars, 11.02.2010 @ 18:46
Rihards: Nu, mums šeit interneta vidē – jo garāks vārds, jo gudrāk.
Es esmu emociju cilvēks, ja man liekas, ka kaut kāds sakars ar to jēdzienu ir, tad manā blogā tā arī ir! :)
Kaspars, 11.02.2010 @ 18:58
Salidzini: Nu, Tu mani pārprati. Nevis pāris tukstoši, bet 10 tukstoši preču – tas ir apmēram tas rādītājs, kur būtu jāvelkt strīpa (ja tādu gribētu vilkt).
Un par to “vairumtirgotāju” par kuru runā – jā GNT ir ma*kas, arī man mēģināja piegriezt skābelki (tirdzniecības direktors Gints), jo nevarēja “saprast”, ka tā pati prece citam vairumniekam ir lētāk nekā viņiem – uzreiz mani nosauca par tādu, kas tirgo zem pašizmaksas – ko apzināti nekad neesmu darījis. Nepatīkami.
Viņiem, starp citu, tā cīņa pret konkurenci ir līdzīga tavējai ;)
Tevi gan neatceros, man vēl bija darbinieks Valdis, kas kādreiz kaut ko izsniedza Čaka ielā. Bet jā, Yamada gāja kā prieks tai laikā, un 6600 un 6700 modeļi bija tiešām labi. Pat latviskotās interfeisa versijas kādreiz viņiem uztaisīju…
Tagad tādu preču vairs nav…
Kaspars, 11.02.2010 @ 19:06
“Un nav jau tāda kritērija, kas to veikalu ļautu izmest. Klienta sūdzība jau vien nederēs.”
Jā, man vēl nav nācies saskarties ar tādām problēmām. Un piekrītu Tev – ja esi vadošais tirgus spēlētājs, tad veikali Tev tiešām pievērš uzmanību, bet es patiesi šaubos, vai likumīgi veikals var izvirzīt kaut kādas pretenzijas bezmaksas servisam (fiziska persona var). Tur, protams, vajadzētu sapiķot pāris simtus juristam, lai izstrādā veikala iekļaušanas noteikumus, bet nu – sorry – tu man nepatīc ir pietiekams iemesls, lai kādu izmestu no indeksa. Man vēl nav bijis vajadzības tā, ar kādu rīkoties, ir tikai neiekļauti daži veikali dēļ kaut kādas mistiska datu formāta, kuru nav jēga ieviest.
Didzi, atklāj noslēpumu – no kurienes Tev visa tā enerģija? :)
pikachuu, 11.02.2010 @ 19:52
Didzi – ir efektīvāki veidi kā cīnīties ar feikajiem internetveikaliem. nevajag maskēties aiz tupas vēlmes pelnīt. elementāra matemātika: veikalu TOPā salidzini.lv ir 28 veikali, kuriem būtu jāmaksā 1.5 dienā ( 2800 / 7 = 400 )… dienu skaits = 30.. skaitam = 1.5 Ls x 30 dienas x 28 uzņēmumi = 1260 Ls … + pieskaiti vēl pārējos kas maksās … es domāju labākajā variantā santīmbizness paceļ 1 – 2k mēnesī :)
pikachuu, 11.02.2010 @ 19:54
atvainojos par “tupo vēlmi pelnīt”. vienkārši doma ir tāda – nevajag izdomāt lētus pretargumentus, kad vienkārši gribas ieraut kādu santīmu nāsī, un tas jau nemaz nav slikti. bizness ir bizness :)
Švāns, 11.02.2010 @ 20:46
Superdārgajam Xnet ir vesela kaudze preču, kura nav citiem veikaliem :) Piedevām, saukt Xnet par superdārgu laikam arī vairs nav korekti… Ļoti daudzām precēm mums cenas ir vienas no zemākajām LV netā :)
Švāns, 11.02.2010 @ 20:51
Vienīgais komentārs par Salidzini.lv vēlmi pelnīt ir tas, ka varētu rasties jautājums Konkurences padomei. Jo, ņemot vērā Salidzini.lv popularitāti, mēs varētu to nosaukt par dominējošo cenu salīdzināšanas portālu. Un, attiecīgi, pēc šīs definīcijas salidzini.lv izmanto dominējošo stāvokli un piespiež citus maksāt! Domāju, ka pārskatot pēdējos gadus, atradīsies diezgan daudz soda naudas par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu… Eu, juristi – man liekas, ka šeit ir “keiss” :)
Kaspars, 11.02.2010 @ 21:42
Švāns: Nūuu, Mārtiņ – piemērus studijā!
Man pat gribētos ar Tevi saderēt, ka Tev nav veikalā neviena prece, kura būtu lētāka, kā jebkurā citā LV veikalā! :D
Kas Jums ir unikāls, kas nav citiem?
Kaspars, 11.02.2010 @ 21:44
“Eu, juristi – man liekas, ka šeit ir “keiss” :)”
Tas keiss jau tiek būvēts! Lūk vairāk info kaimiņzemes valodā:
Salidzini.lv обвинили в нечестной конкуренции (обновлено)
http://www.times.lv/index.php?Mode=readnews&NewsID=143154
Мнение юриста: Salidzini.lv неправа
http://www.times.lv/index.php?Mode=readnews&NewsID=143247
pikachuu, 11.02.2010 @ 22:00
nu nav nav xnet.lv lētākais, tikko kā reiz nopirku preci, kas bija tikai xnetā un vēl vienā citā, kur bija par 10% lētāk (2 Ls) iekš salidzini.lv. protams pirku tur kur lētāk un tuvāk pie mājām. uzklikšķināju uz abiem, tā kā no katra pa santīmam.
kā internetā var noteikt dominējošo stāvokli? vienu dienu ir statistika, vienu nav… var strādāt pat bez SIA, visu dzen caur SMS vai paypal…
Kaspars, 11.02.2010 @ 22:12
“kā internetā var noteikt dominējošo stāvokli?”
Domājams, ka šajā gadījumā dominējošo stāvokli mierīgi var pierādīt paņemot apmeklējumu statistiku no vairākiem veikaliem, kuros būs redzams, cik % nāk no Salidzini un cik no pārejiem. Vairāki tādi piemēri un dominējošais stāvoklis rokās.
Tu runā par divām dažādām lietām. Principā sods, ko var uzlikt par konkurences likuma pārkāpumu ir pavisam cita lieta. Un Salidzini gadījumā mērķis nav sods, bet gan, lai tiktu izbeigta konkurenci ierobežojoša prakse.
Un ja Tu saki prece bija tikai 2ivos veikalos, tad otrs noteikti bija percLetak, kas arī ir Xneta veikals. Preci noteikti Tev atveda xneta kurjers…
Kaspars, 11.02.2010 @ 22:21
Viena lieta, ko varu atzīt Didzim un Artim – TavaCena nekad nebūs krievu interfeisa. To tirgus daļu Jūs varat dominēt pilnībā! :)
Pipuks, 11.02.2010 @ 22:51
Ko te ļautiņi cepās? Vai kāds vispār ir kādreiz izmantojis kādu no ne-Latvijas cenu salīdzināšanas servisiem? PriceGrabber.co.uk bez liela stresa lētajās kategorijās ņem 0.15 – 0.30 EUR par klikšķi un minimālā iemaksa ir sākot no ~250 EUR. Būtu priecājušies tie veikali, ka pie viņiem sūta cilvēkus, kas reāli ir gatavi ko pirkt, nevis prasījuši kāpēc par to ir jāmaksā …
Un nespējai pārdot preci ne vienmēr ir sakars ar to, kas un no kurienes ir tas lapas apmeklētājs. Vajag padomāt par lietojamību tiem interneta veikaliem un pakalpojuma (ne pašu preču) kvalitāti.
deni2s, 11.02.2010 @ 23:19
Es domāju šī situācija turpināsies tikai tik ilgi, kamēr kāds salidzini.lv konkurents nesāks sadarboties ar kādu sakarīgu seo speciālstu.
pikachuu, 11.02.2010 @ 23:22
Kaspars – neturi citu par muļķi. nebija tas xnet projekts percletak.lv. tas bija pavisam cits veikals.
visādas statistiskās sistēmas nevar tikt ņemtas par atskaiti kādu sodot pēc likuma panta, pietam statistika ir relatīva. vienu dienu tu esi līderis, otru dienu – jau kāds cits..
pipuks – nu tu gan salīdzināji profesionālu cenu meklētāju ārzemēs ar parastu xml parseru projektu iekš LV. tās ir divas nesalīdzināmas lietas. tur es domāju ne viens vien būtu gatavs maksāt par tiem pakalpojumiem
pikachuu, 11.02.2010 @ 23:24
jā, piemēram ar deni2u, kurš jau 4 gadus var tikai vienu case study parādīt. pietam ņem vērā pielāgotos meklēšanas rezultātus – tie strādā ļoti aktīvi. LCD monitori uz mana datora 3 vietā ir salidzini.lv uz kolēģa datora, 2 lapā kaut kur pa vidu. abi izmantojam firefox, LV valoda, utt… nez kāpēc rezultāti atšķiras
Kaspars, 11.02.2010 @ 23:25
pikachuu:
“vienu dienu tu esi līderis, otru dienu – jau kāds cits.. ”
Tur jau ir tas dominējošais stāvoklis, ka šajā statistikā līderis vienmēr ir viens un tas pats! :)
Kaspars, 11.02.2010 @ 23:29
pikachuu: “nez kāpēc rezultāti atšķiras”. Pielāgošana Googlē, protams, strādā arī tiem kas nav ielogojušies no pag. gada. Tam es piekrītu.
deni2s: “kāds konkurents nesāks sadarboties ar seo speciālstu.”
Un būsim atkal tai pašā vietā, kad to sāks darīt visi. :)
Un par SEO kašķējieties Denisa blogā, ne šeit! :)
Švāns, 12.02.2010 @ 01:08
Žēl Kaspar, ka nesaderējām :) http://www.tavacena.lv/search.html?t=Acer+As5810tz&cn=&cl= Bet, patiesībā, visas X-Cenas preces parasti ir ja ne vislētākās, tad pirmajā 3-niekā jau nu noteikti. Un, līdzīgi šobrīd ir ar daudzām precēm, kur uzcenojums ir ievērojami samazināts. Kas attiecas uz unikālām precēm – ir preces, kuras paši importējam un kuras neieved neviens cits vairumtirgotājs, kā arī ir preces, kuras tiek ievestas vai nu speciāli priekš Xnet vai pat ražotās priekš Xnet. Tāpat, ir rinda ražotāju, kuri savu produktu dod TIKAI Xnet (piemēram Dzintars kosmētika). Patiesībā, Xnet ir pilns ar pietiekoši unikālām precēm un tā ir ļoti liela atšķirība no vidusmēra LV internetveikala. Un, pats pats galvenais – arī tās preces, kuras mums nemaksā vislētāk – mēs lielākoties varam dabūt. Jo, tās LV ir pieejamas ne pie vislētākājiem vairumtirgotājiem, bet IR pieejamas. Attiecīgi, par mūsu norādīto cenu mēs tās varam pārdot. Bet, mūsu konkurenti nevar, jo viņu cenas dažkārt ir pat 10% zem iepirkuma cenas… Tāpēc arī uz Xnet klikšķina, jo zina, ka lai dažkārt nedaudz dārgāk, bet ar garantiju un servisu :)
Kaspars, 12.02.2010 @ 01:21
Jā, man pipari uz mēles derēt ar Tevi. :) Nu jā, esi dabūjis to modelīti ko tirgot un tagad lielies :) Droši vien no ELKO, zem ecom cenas.
Tas tikai liecina par to, ka esi pietiekami liels veikals, piemēram tas pats 1a dzīvo no portatīvajiem datoriem, ko dabū lētāk, jo viņi var pārdot – tvnet reklāma, tur reklāma…. Bet nu tas ir labs bizness, jāpiekrīt.
Manā, kā parasta patērētāja galvā Xnet vienmēr būs dārgais veikals :D
Un labākās, jau tās preces, kurām nevajag servisu. :) Lietoju, šai brīdī, pie Tevis pirko ViewSonic 18.1″ monitoru, nokaulētu no 450 uz 440 latiem :D pirktu 05.12.2003.
X-cena – jā – pirmajā 3ijniekā, droši vien daļa preču arī ir.
Turpini vien spodrināt sev spalvas, kas gan cits, ja ne pats :))
Artis, 12.02.2010 @ 11:26
Viena lieta ko nevajadzētu jaukt ir, ka pricegrabber un tam līdzīgie pa lielam nestrādā uz klikšķu rēķina bet gan ar affiliate sistēmām. Un līdz ar to meklētājs no veikala naudu dabūn tajā gadījumā, ja pircējs no meklētāja aizejot uz veikalu tur izdara pirkumu. Tas ir viens. Otrs – vai nebūs situācija, ka tikai mazajiem veikaliem tiek prasīts $$ un lielajiem nē? Un tad keiss rodas šajā brīdī un nevis tādēļ vien, ka maksu paprasīja. Un trešais – Kaspar – es nēesmu Jānis. Jānis ir Jānis un pats Jānis arī raksta to ko raksta Jānis.
Jānis, 12.02.2010 @ 16:10
Jā, es neesmu Artis.
Vēlos piebilst, ka manā rīcībā esošo i-veikalu statistika liecina, ka no cenu agregatoriem ienākošais trafiks ir sekojošs:
1) salidzini 90%
2) kurpirkt 8%
3) pa pāris klikšķiem neregulāri no citiem
Bet tas nenozīmē, ka kādam izdosies iesūdzēt salīdzini par dominējošā stāvokļa izmantošanu, jo viņi nav darījuma attiecībās ar citiem tirgus dalībniekiem. Tā banera ielikšana/neielikšana nerada darījumu attiecības.
Savukārt dzintars un xnets gan var dabūt iekšās, jo šāda veida līgumi, kas paredz ekskluzīvas izplatīšanas tiesības un atsijā citus tirgus dalībniekus, ir tiešs konkurences likuma pārkāpums, skat. Samsung lietu.
Kas attiecas uz cenām, tad interneta veikala lētums/dārgums ir ļoti nosacīta un relatīva lieta. Ja reiz kāds veikals patērētāju “prāta trepē” sēž uz konkrēta pakāpiena, tad šo situāciju mainīt ir tik pat kā neiespējami, saglabājot esošo brandu. Tāpēc apsveicu tos, kuri ir spējuši sadalīt savu biznesu divos novirzienos – lētajā un dārgajā galā. Un pie tam vēl izmanās lētajā galā tā pat tirgoties pa dārgo. Tas gan, pēc gudrām grāmatām spriežot, ilgtermiņā ne pie kā laba nenoved. Bet dzīvē jau gadās visādi brīnumi, Mārtiņ, vai ne?
Kaspars, 12.02.2010 @ 16:26
Jāni: “Tā banera ielikšana/neielikšana nerada darījumu attiecības.” Man ir aizdomas, ka juristi par šo Tev varētu nepiekrist, redzēsim, ko par to teiks konkurences padome. Bet, cik saprotu, noteikumi lapā ir mainīti, netiek pieprasīts izņemt citu veikalu banerus.
Par %. Mani gan vairāk uztrauc tas, ka Salidzini čakarē mana veikala Google trafiku – viņi ir augstāk par mani.
Un es varu vēlreiz atzīt, ka Salidzini ir darījis daudz ko pareizi jau no paša sākuma un tāpēc viņi ir – dominējošā tirgus stāvoklī! ;)
Par Mārtiņu: Nekas, viņam būs trešais veikals percVēlLētāk.lv! :D
Un kāpēc lieto neeksistējošu linku zem vārda – kāda tam jēga?! Kādreiz gribi nopirkt to mājas lapu meetmeatganbei.lv. LOL.
sh00s, 12.02.2010 @ 18:03
Jūs laikam smejaties… Jūs uzskatat , ka kāds interneta veikals (gan sakarīgs, gan krāpniecisks) atteiksies no salidzini.lv trafika plūsmas dēļ 45Ls mēnesī? Es domāju, ka šīs pasākums nevar negatīvi ietekmēt salidzini.lv popularitāti, kā arī nevar palīdzēt cīnīties ar “fake” ierakstiem. Jo ja fake veikala īpašnieki saņem kaut vienu reālu klientu no salidzini.lv katru dienu, tad 1.5Ls noteikti ir tā vērti
Kaspars, 12.02.2010 @ 18:11
sh00s: Es esmu diezgan drošs, ka pietiekama spiediena gadījumā uz veikaliem, daļa tiešām atteiksies no salidziniLV. Un par to viņa konkurenti parūpēsies. Veikali jau nav salaulāti ar to servisu! ;)
Salidzini apmeklētāji un Salidzini veikali ir nūjas divi gali.
Pircējs, 12.02.2010 @ 18:19
Es pat nezināju, ka citi cenu katalogi pastāv :D
Tomēr principā klients neesmu, jo 90% elektronikas, gadžetu un fišku nāk no jebaja.
Tiesa – ebay pēdējā laikā iestājusies t’da kā stagnācija, tirgotāji dēļ lielajām komisijām no turienes aiziet.
uldis, 12.02.2010 @ 21:09
Vienīgais, ko salidzini nedrīkst darīt, ir šķirot veikalus pēc feisiem. Nosacījumiem pret visiem klientiem jābūt vienādiem. tas arī viss.
deni2s, 13.02.2010 @ 01:13
pikachuu, lielākoties klienti nevēlas, lai izpaužu informāciju, jo baidās, ka to var izmantot konkurenti. Un kā jau parasti word of mouth mārketings ir visefektīvākais, tāpēc lielākoties klientus man ir ieteikuši iepriekšējie klienti – par klientu trūkumu nesūdzos. Sadarbojos arī ar diviem vieniem no lielākajiem web izstrādes kantoriem Latvijā. Tāpēc darba pietiek, un case study prezentēšana pašlaik nav aktualitāšu sarakstā. Lai gan varbūt jāpadomā, par ko es varētu uzrakstīt, un kaut kas jāprezentē, ja jau no malas rodas sajūta, ka es neko nedaru :)
jurcis, 15.02.2010 @ 19:18
Salidzini agri vai vēlu nomirs, jo mazie nemaksās, Kasparam taisnība. Nopietnajos veikalos gandrīz visas noliktavā neesošās preces var pasūtīt un tās piegādās mazliet vēlāk, problēma ir nevis vides sakārtošanā bet kāposta iesūkšanā. Ja Didzis reāli gribētu sakārtot vidi tad pietiktu tikai pieprasiit vienu atribuutu visiem veikaliem, ko starp citu ir izdariijis Artis, lai gan ieksh kurpirkt šis atribuuts nav obligāts. Runa ir par <stock> xml atribūtu. laikam. Ja salidzini politika nemainiisies radiisies jauni saliidzinaataaji – “kaa seenes peec lietus” un agri vai veelu Didzis buus “out of market”. Man liekas, ka uzcept saliidzinaataaju ir kaa divus pirkstus apč…. tikai jaasavaac visi 300 xml linki, janopeerk serveris, jauzliek uz laba hostinga un Vuala!
plavaa_vejsh_gaudo, 16.02.2010 @ 14:21
/smejās par e veikalu ”krāniņu mērīšanu”/ Autiņos esam – reizēm papētot šķiet kur gan skatās, ko domā…. Un ļoti iepatikās par stock atribūtiku, bet nu komentet var dazhadi. Salidzini.lv un lidzigie man patik tikai iepakojums,izpildijums un noteikumi ir javeicina citi, japiezimee un ne jau autoru…+ Vairutirgotāju spēles arī reizēm ir kaitnieciskas, pat pašai ”ģimenei aiz aizkariem”
Eduards, 20.02.2010 @ 01:25
nav skaidrs kāpēc ir runa par feikām precēm? man piemēram latakko iedod jaunās sezonas riepas tur vien ir ap 5k produktu + ja paņemu no citiem, tad uz plikām riepām vien varu salasīt 20k preču un kas tur feiks?
baigi žēl, ka 99% veikalu klientu joprojām domā, ka katrs veikals visas preces tur savā stokā. nu sorry, ja vairumniekam nav preces tad nav. tāpēc jau es neesmu feiks.
problēma ir tajā, ka xnet un citi celmlauži izlutinājuši pircējus ar noliktavas atlikumiem, savāc preci birojā etc.
internetveikala doma taču ir, es pērku virtuāli, nekur neeju, un man atved. Daudzi klienti nopērk vislētāk un vēl paši brauks pakaļ, atbalstu visus, kas strādā tikai uz piegādi.
salidzini.lv protams, ka mirs, laika jautājums, vienā brīdī kad šie jutīsies omulīgi, kāds viņus nostums no troņa.
ai, grāmata jāraksta par internetveikalu biznesu LV :D
un kas tas par jauno projektu XML LINK?
Kaspars, 20.02.2010 @ 20:09
>un kas tas par jauno projektu XML LINK?
Ko Tu ar šo domā? GNT ir maksas pakalpojums ar tādu nosaukumu, kas nebūt nav jauns…
Eduards, 21.02.2010 @ 17:45
ir firma, kas tirgo so xml link pakalpojumu, kaut kas lidzigs salidzini.lv tikai apvieno vienuviet lielo vairumnieku xml preces ko salikt tirgotaajam veikalaa. http://xmllink.lv/ tirgo to visu SIA PROMO, ir arii liika maajas lapinja promo.lv piedaavaajums gan ir absoluuti nesaprotams, jo vinji piedaavaa tos xml infu, bet liigums jau pasham jaasleedz :D
Kaspars, 24.02.2010 @ 00:32
Eduards: Tādu pakalpojumu arī piedāvā cits džeks Gundars, bet nezinu viņa mājas lapu. Viņš it kā piegādājot kaut kādus datus pat xnet.
Sākās. Laikam šodien veikali sāk saņemt epastus:
Konta atlikums: -1.87 Ls
Jūsu veikala preces netiek rādītas, jo konta atlikums ir negatīvs!
Kopējais apmeklējumu skaits: 1
Samaksa par apmeklējumiem: 0.00 Ls
Samaksa par sponsorētajām precēm un pakalpopjumiem: 0.00 Ls
Interesanti meklēšanas rezultāti Salidzini:
Rezultāti: 1 – 8 no 11 (0.08 sekundes).
Tātad izgriezti tika 3 veikali. Neticu, ka pārejie maksā…
Gundars, 26.02.2010 @ 04:24
Eduards: ieskataties – http://ext.site.lv
Izklausās, ka tas ir tas, kas Jums nepieciešams. Promo XMLLink arī ir labs produkts un ar savu lietotaju bāzi.
Ja vēl ticat e-komercijai Latvijā un esat pilns optimisma un vēlaties strādāt tad dotie rīki arī Jūsu e-veikalam palīdzēs iekarot savu nišu. Ja tomēr ir doma knapināties un darbināt veikalu ar domu, “paskatīšos kā ies”, tad laikam šie rīki Jums nederēs. Tie ir paredzēti veikalniekiem, kas grib strādāt ļoti aktīvi un agresīvi, tikai tā tiek garantēts rezultāts.
Kaspars: Raksti biežāk par e-comm, Tev tas ļoti labi un interesanti sanāk, nākšu biežāk klikšķināt uz adsense banneriem :))
Gundars, 26.02.2010 @ 04:43
Runājot par augstāk izklāstīto tēmu, es tomēr domāju, ka daudzi veikali nemaksās un iemesls tam ir pavisam vienkāršs, vismaz daži mani klienti ir izteikušies kautkā līdzīgi šim – ka “klients, kas atnāk no salidzini vai cita līdzīga servisa ir ļoti nepateicīgs klients, nemīl piegādi(pats dodas precei pakaļ,vēlams ar kājām), mēdz kaulēties(vai var bez PVN?), citreiz mēdz pasūtīt vienu un to pašu preci vairākos veikalos un nopērk no tā kurš atved pirmais, uzmetot pārējos u.t.t”
Tāpēc absolūti nebrīnos, ka piemēram tādi nopietni veikali kā 1a un ff nemaz neraujas būt tajos cenu salīdzināšanas portālos.
Kaspars, 26.02.2010 @ 05:44
Paldies par komplimentiem! ;)
Nu redzēs cik viņš tālu aizies. Droši vien jau dabūs kādu “vidējo klasi”, kas viņam maksās par klikšķiem, vai par reklāmām, esmu pamanījis vairāk tās produktu reklāmas Salidzini meklējumos. Man tās liekas vienas no sliktāk izpildītajiem Didža pasākumiem. Meklēju baterijas man piedāvā iepirkt TV, bet nu ko no tā var gribēt. Brīnums, ka viņam vispār tas strādā.
Ar “vidējo klasi” domāju veikalus, kuri ir kaut kur pa vidu. Viņi nav Xnet vai FF vai 1A, kurus salidziniLV nevar atļauties zaudēt un abi to saprot un viens nedz prasīs maksu, nedz otrs maksās, un nav arī Kaspars no Stabu ielas, kura pazušanu no indeksa neviens tāpat nepamanīs.
eri.lv izmeta no Salidzini indeksa, bet pēdējos gados šī veikala bizness ir sarucis tik mazs, ka to jau var nosaukt par “draugu” veikalu. Vakar pasūtīja preci džeks, kas jau iepircies iepriekš. Bez jebkāda Salidzini vai Google. Vienīgā situācija, kad eri.lv domātu maksāt par salidziniLV klikšķiem būtu Ziemassvētki un Jaunas gads.
Bet līdz tam vēl ir tāls ceļš ejams un iespējams, ka tuvākais sekotājs aiz Salidzini – Kurpirkt mierīgi varētu būt ar viņiem līdzīgās pozīcijās gada beigās.
Labākie piedāvājumi vairs NAV atrodami SalidziniLV. Šādu mesidžu es lietošu un tādu vajadzētu nest tautās arī kurpirkt.lv.
Pircējs parastais, 10.03.2010 @ 11:56
“Labākie piedāvājumi vairs NAV atrodami SalidziniLV” – šis bija, kā ar āmuru naglai pa purnu :))
Neskaitāms daudzums i-veikalu ir uzlikuši mīksto salidzini.lv naudas izspiešanas (lasi: dominējošā /pagaidām/stāvokļa izmantošanai)biznesam un pazuduši no šejienes. Ar ko arī apsveicu Kurpirkt.lv, Tavacena.lv un pārējos!
Pats nevaru vairs atrast dažus iecienītus veikalus un arī sieva sūdzējās, ka autiņbiksītes un kosmētiku par vislētākajām cenām pirkusi tādā pirkumins.lv, bet nu šie pazuduši no salidzi.lv, toties visur citur (arī tavacena un kurpirkt)joprojām ir.
Novēlu Kurpirkt.lv izmantot šo brīdi un tiešām reklamēties, jo salidzini.lv ir ar šo gājienu pakāsuši daudz veikalu.
Kaspars, 10.03.2010 @ 15:24
Pircējs parastais: Un kāpēc Tev kurpirkt patīk labāk par tavacena? :)
xml, 26.03.2010 @ 16:08
Kāpēc citi eveikalu meklētāji neprasa XML faila atjaunošanu? Man nav tā mistiskā xml automātiskā atjaunotāja! Un vēl man ir interesanti, ko salidzini.lv vēl izdomās???!!
Ja godīgi, tad man tas kantoris piegriezies!!!